Dahl Suomi järjesti kuukausittaisen hyväntekeväisyyshuutokaupan – tuotot Sylvalle
Dahl Suomi tempaisi viime vuonna jo toista kertaa hyväntekeväisyyshuutokauppoja. Huutokauppoja järjestettiin kuukausittain verkossa, jossa yrityksen asiakkaat saivat huutaa yhteistyökumppaneiden lahjoittamia tavaroita. Dahlin työntekijät äänestivät lahjoituskohteeksi Sylva ry:n. Dahl lisäsi huutokaupoista saatuihin tuottoihin vielä yli puolet lisää ja lahjoitti lopulta 15 000 euroa Sylvan toiminnan tukemiseksi.
Idea hyväntekeväisyyshuutokauppaan syntyi Dahlilla reilut kaksi vuotta sitten, kun yrityksessä pohdittiin uutta tapaa tehdä hyvää.
– Olemme Dahlilla lahjoittaneet hyväntekeväisyyteen jo pitkään. Reilut pari vuotta sitten aloimme miettimään, miten voisimme tehdä hyväntekeväisyyttä uudella tavalla. Halusimme saada myös sidosryhmämme mukaan tekemään hyvää, taustoittaa Dahl Suomen markkinointipäällikkö Sanna Salminen ja jatkaa:
– Ruotsissa Dahlilla on ollut joskus myymälöissä järjestettäviä huutokauppoja. Meillä on yli 30 palvelupistettä ympäri Suomen, joten halusimme, että huutokauppa ei olisi vain paikallinen juttu. Näin päädyimme nettihuutokauppaan, jotta saamme enemmän ihmisiä mukaan.
Myös Dahlin tavarantoimittajat lähtivät innolla mukaan toteuttamaan huutokauppaa.
– Heidät oli hyvin helppo saada mukaan tukemaan hyvää asiaa. Huudettavaksi valittiin sellaisia tuotteita, joita iso osa asiakkaistamme käyttää, jotta mahdollisimman moni kiinnostuisi, iloitsee Salminen.
Kuukausittain järjestettävät huutokaupat ovatkin olleet suosittuja ja palaute on ollut kaikin puolin positiivista. Jatkoakin hyväntekeväisyyshuutokaupoille on luvassa tänä vuonna.
Me ja sidosryhmämme haluamme jatkossakin olla mukana tekemässä hyvää, joten siksi päätimme jatkaa huutokauppoja.
– Aiemmin yrityksemme työntekijät ovat saaneet äänestää hyväntekeväisyyskohteen, mutta tänä vuonna aiomme ottaa asiakkaamme mukaan äänestykseen, Salminen kertoo.
Hyväntekeväisyyteen osallistuminen on Dahlilla sydämen asia.
Koemme, että yritysvastuuseemme kuuluu hyväntekeväisyys.
– Tämä on sydäntälämmittävä perinne ja on hienoa, että yritysjohtomme näkee hyväntekeväisyyden tekemisen tärkeänä. Lasten ja nuorten syövät ovat koskettava aihe ja Sylvan tekemä työ on tärkeää, minkä vuoksi koimme Sylvan hyväksi lahjoituskohteeksi, Salminen päättää.
Teksti: Annika Saine
Kuvat: Leena Warén