Fuck Cancer -brändi uudistui
Fuck Cancer on Sylvan kehittämää toimintaa syöpään sairastuneille 18-35-vuotiaille nuorille aikuisille. Suomessa sairastuu syöpään vuosittain 700-800 nuorta aikuista. Nuori aikuisuus on elämänvaihe, jolloin itsenäistytään, opiskellaan ammattiin, lähdetään työelämään ja usein myös perustetaan perhe. Sairauden aikana ja sen jälkeen tarvitaan paljon tukea, joka vastaa näihin erityispiirteisiin ja auttaa myös sairastuneen läheisiä. ”Fuck Cancer” on kansainvälinen syöpään sairastuneiden nuorten aikuisten voimalause, joka kuvastaa tahtoa elää hyvää elämää syövän kanssa ja siitä huolimatta.
Sylva toimii syöpään sairastuneiden nuorten aikuisten ja heidän läheistensä tukena järjestämällä ammattilaisten suunnittelemia ja ohjaamia kursseja, vapaamuotoisia tapaamisia kuten Fuck Cancer -kahveja, keskusteluapua, vertaistukea sekä tiedottamalla aiheeseen liittyvistä asioista esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Sylva järjestää Fuck Cancer -toimintaa valtakunnallisesti yhteistyössä alueellisten syöpäyhdistysten kanssa. Fuck Cancer -toiminta myös rohkaisee syöpään sairastuneita nuoria aikuisia osallistumaan ja vaikuttamaan. Kenenkään ei pidä jäädä yksin.
Sylva on luonut yhdessä Marker Creativen kanssa Fuck Cancerille brändin, joka ilmentää Sylvan kehittämää toimintaa, voimalausetta ja vahvaa tahtoa elää omannäköistä elämää, vaikka vakava ja rankka sairaus sitä vaikeuttaakin.
– Fuck Cancer -brändin uusi visuaalinen identiteetti luo toisaalta aiempaa selkeämmän linkin Sylvan brändi-identiteettiin, mutta toisaalta taas muotokielensä puolesta ottaa siitä räväkämmän irtioton. Logo itsessään ei ole räväkkä, kun taas valikoima erilaisia Fuck Cancer -kuoseja luovat identiteetin erottuvimman visuaalisen kärjen. Idea Fuck Cancer -brändin visuaalisen ilmeen takana on kuta kuinkin sama kuin Sylva-brändin eli kokonaisuus on moni-ilmeinen ja monivärinen, tarjoten ajatuksen siitä, että kukin voi tarkastella syöpää ja siihen sairastumista omalla tavallaan. Visuaalisen muotokielensä kautta Fuck Cancer -brändi haluaa myös rohkaista ja voimaannuttaa kohderyhmäänsä. Toivon että Fuck Cancer -brändi saa sijan kohderyhmänsä jokapäiväisessä elämässä digitaalisten lopputulemien lisäksi myös esimerkiksi asusteiden kautta. Kokonaisuus on suunniteltu kovaan käyttöön. Fuck Cancer!, sanoo Marker Creativen designer ja toimitusjohtaja Jaakko Vanto.
Uusi brändi otetaan käyttöön pikkuhiljaa kesän ja syksyn aikana. Uuteen ilmeeseen kuuluu Fuck Cancer -tunnus, -värimaailma ja tunnuksen pohjalta luotu visuaalinen maailma. Tulevaisuudessa siitä on tarkoitus luoda myös oma Fuck Cancer -tuotemallisto.
– Olemme brändiuudistuksesta ylpeitä ja innoissamme. Uusi, valtakunnallisesti yhtenäinen ilme antaa yhteiselle työllemme kertautuvaa voimaa. Fuck Cancer -ilme toistuu samanlaisena toteutuvatpa Fuck Cancer -kahvit sitten kasvokkain tai somessa ja paikkakunnasta riippumatta. Se vakuuttaa ja viestii, että toiminta on tuttua ja turvallista, iloitsee Sylva ry:n toiminnanjohtaja Marika Aro.
Uuteen brändiin pääset tutustumaan pian Fuck Cancer Suomi -Facebookissa ja Instagramissa.
Lisää tietoa ilmeestä ja sen käyttöoikeuksista:
Sami Ruokangas
viestintäpäällikkö
050 361 7977
sami.ruokangas@sylva.fi